Code 95 Klantvriendelijkheid en communicatieMPM-005 Code 95: klantvriendelijkheid en communicatie

Het doel van deze opleiding is het inzicht vergroten in klantgericht gedrag en de daarbijhorende communicatieprocessen.

De Europese Richtlijn Vakbekwaamheid verplicht actieve vrachtwagenchauffeurs om nascholing te volgen in een erkend opleidingscentrum. Het volgen van deze opleiding staat garant voor 7 kredietpunten.

Indien op de ommezijde van uw rijbewijs de code 95 niet vermeld staat, dan vindt u op de link hieronder meer info:

Terug naar volledig overzicht opleidingen Code 95

Inhoud

= opleiding uit Thema 3:

  • Perceptie en gedrag
  • Imago van het bedrijf en de bestuurder
  • Focus op interne en externe klanten
  • Situering van ISO en de verantwoordelijkheid van de chauffeur hierin
  • Diepgaande zoom in op communicatie en de impact ervan
  • Verdieping rond klachten: types, oorzaken, gevolgen, hoe ermee omgaan
  • Impact van stress op de communicatie en klachtenreactie
  • Taken van de bestuurder
  • Onderhoud van het voertuig
  • Organisatie van het werk

Praktijk:

  • Toepassing van bovenstaande onderwerpen in de eigen beroepssituatie van de chauffeur.

Didactische methode en materialen

  • Theoretische inleiding met cursusnota’s
  • Demo en praktijksessie ter plaatse

Praktische info

Naast ons open aanbod is deze opleiding ook op aanvraag mogelijk

!! We bieden onze opleidingen Code 95 aan voor personen met rijbewijs C en CE.  Wie op het rijbewijs enkel categorie D heeft, komt niet in aanmerking voor onze opleidingen code 95. 

Klantvriendelijkheid en communicatie