Code 95 CommunicatieMPM-015 Code 95: communicatie

Het doel van deze opleiding is het inzicht vergroten in klantgericht gedrag en de daarbijhorende communicatieprocessen.

Deze opleiding valt onder categorie/thema 3 van de nascholingen Code 95 Vakbekwaamheid.

 

Inhoud

  • Perceptie en gedrag
  • Imago van het bedrijf en de bestuurder
  • Focus op interne en externe klanten
  • Situering van ISO en de verantwoordelijkheid van de chauffeur hierin
  • Diepgaande zoom in op communicatie en de impact ervan
  • Verdieping rond klachten: types, oorzaken, gevolgen, hoe ermee omgaan
  • Impact van stress op de communicatie en klachtenreactie
  • Taken van de bestuurder
  • Onderhoud van het voertuig
  • Organisatie van het werk

Praktijk

  • Toepassing van bovenstaande onderwerpen in de eigen beroepssituatie van de chauffeur.

 

Waarom deze code 95 opleiding volgen?

De Europese Richtlijn Vakbekwaamheid verplicht actieve vrachtwagenchauffeurs om nascholing te volgen in een erkend opleidingscentrum. Het volgen van deze opleiding staat garant voor 7 kredietpunten.

Een overzicht van al onze opleidingen Code 95 én alle startdatums, vindt u op de website www.code95opleiding.be.

 

Didactische methode en materialen

  • Theoretische inleiding met cursusnota’s
  • Demo en praktijksessie ter plaatse

 

Praktische info

Naast ons open aanbod is deze opleiding ook op aanvraag mogelijk.

We bieden onze opleidingen Code 95 aan voor personen met rijbewijs C en CE. Wie op het rijbewijs enkel categorie D heeft, komt niet in aanmerking voor onze 'Code 95'-opleidingen.

 


Terug naar volledig overzicht opleidingen Code 95

Code 95 Communicatie